Skip to content

Huurachterstand

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Wanneer u niet op tijd betaalt, sturen wij u een betalingsherinnering. Betaalt u de huur niet op tijd? Dan heeft u een huurachterstand. Dat is erg vervelend en dit kan snel oplopen tot een grotere schuld.

Kunt u de huur niet betalen? Neem dan direct contact met ons op. Ons team Incasso staat voor u klaar. Leg aan ons uit waarom u op dit moment niet kunt betalen. Doe dit zo snel mogelijk. Dan kunnen we samen kijken welke mogelijkheden er zijn. Zo voorkomt u extra kosten, zoals die van een deurwaarder.

Betaalafspraak
Kunt u niet direct het openstaande bedrag betalen, maar wel later in dezelfde maand? Maak dan een betaalafspraak met ons. U ontvangt een bevestiging van de betaalafspraak.

Betalingsregeling
Heeft u een betalingsachterstand? En lukt het niet om de hele achterstand in één keer te betalen? Vraag dan of u de achterstand in delen mag betalen. Dit heet een betalingsregeling. We kunnen één keer per jaar een betalingsregeling met u afspreken. Wij doen u een voorstel om een bedrag in termijnen te betalen. Meestal betaalt u dan één maand huur in drie termijnen. Deze afspraak kunt u maken met iemand van de Bo-Ex Klantenservice. Van deze afspraak ontvangt u een bevestiging.


Kunt u niet in drie termijnen betalen?
Dan wordt u teruggebeld door een medewerker van het team Incasso om te kijken wat wel mogelijk is. Zet alvast uw inkomsten en uitgaven op een rij. Dan kunnen we een betaalafspraak maken die haalbaar is voor u. Voor hulp kunt u ook terecht bij het Buurtteam.

Website Buurtteam

Actie

Heeft u geldzorgen en komt u er niet uit? Blijf er niet mee zitten, maar neem contact op met het team Huurincasso via de klantenservice.