De medewerkers van Bo-Ex doen hun werk in wisselwerking met de maatschappelijke omgeving. Het is dan ook van groot belang dat onze bewoners en onze partners vertrouwen hebben in Bo-Ex als organisatie en in de mensen die met elkaar het gezicht van Bo-Ex bepalen. Dat is de reden om een aantal zaken vast te leggen in een integriteitsbeleid. Het integriteitsbeleid is een openbaar document. Wij willen op de inhoud te allen tijde aanspreekbaar zijn.

Gedragscode extern
Leveranciers en bedrijven die in opdracht van ons werken, ontvangen van ons de "Gedragscode integriteit voor partners''. Zij worden geacht van de inhoud van de code op de hoogte te zijn en weten dus aan welke afspraken en gedragsregels wij hen zullen houden.Hier vindt u onze integriteitscode.
Het ontvangen van relatiegeschenken past niet meer in ons integriteitsbeleid. We zullen deze geschenken dan ook niet langer in ontvangst nemen.

Meldpunt Integriteit Woningcorporaties

Bij het Meldpunt Integriteit Woningcorporaties kan iedereen terecht om signalen door te geven die te maken hebben met mogelijke fraude of zelfverrijking van woningcorporaties, hun medewerkers, management en bestuurders.

Bij het Meldpunt Integriteit Woningcorporaties kan iedereen, desgewenst anoniem, meldingen doen: bewoners, huurders, werknemers en interne toezichthouders van corporaties, bedrijven, overheden, belangenorganisaties en brancheverenigingen. De melder wordt, voor zover de situatie dat toelaat, geïnformeerd over de stand van zaken en resultaat van de behandeling van de melding.

De VROM-Inspectie beheert het Meldpunt en voert als het nodig is nader onderzoek uit op basis van de meldingen. Het meldpunt is niet bedoeld voor klachten die een huurder, klant of belanghebbende gewoon bij een corporatie kan melden, zoals klachten over onderhoud van de woning of de wijk.

Meer informatie en de contactgegevens van het Meldpunt Integriteit vindt u hier.