Onze dienstverlening

Onze huurders willen een goede dienstverlening en wij willen die graag leveren. Daarom vragen wij onze huurders naar hun waardering en opmerkingen. Dat doen wij zelf via ons Bo-Ex Panel. En via onderzoeksbureau Inceptivize.

Bel ons bij twijfel
Inceptivize vraagt u nooit om persoonlijke gegevens als bankrekeningnummer of Burgerservicenummer. Twijfelt u of u de e-mail of het telefoontje over het tevredenheidsonderzoek wel kunt vertrouwen? Of vermoedt u een vorm van fraude? Neem dan direct contact met ons op via telefoonnummer 030- 282 78 88.

Inceptivize
Na persoonlijk contact met Bo-Ex ontvangt u een digitale vragenlijsten over hoe u onze dienstverlening heeft ervaren. Dit doen wij op de volgende onderdelen:
- Woning betrekken
- Woning verlaten
- Reparatie
- Planmatig onderhoud
- Groot onderhoud

Aedes
Aedes ondersteunt Bo-Ex om het werk efficiënt en effectief uit te voeren. De resultaten uit de enquêtes van Inceptivize worden gebruikt voor de Aedes Benchmark. Hier kan Bo-Ex de prestatie vergelijken met andere corporaties. Het overzicht over 2022 kunt u hier lezen.

Visitatierapport
Elke vier jaar laat Bo-Ex zich visiteren. Belanghebbenden, zoals huurdersorganisaties, de gemeente en zorg- en welzijnsorganisaties, kunnen dan aangeven in hoeverre ze tevreden zijn met Bo-Ex. Bijvoorbeeld op het gebied van maatschappelijke prestaties en de manier van communiceren. Hieruit ontstaan punten voor verbetering en samenwerking. In 2021 heeft Bo-Ex een visitatie laten uitvoeren.

Transparant, zelfkritisch en met een open vizier
Dit zijn de belangrijkste kernwaarden die belanghebbenden noemen als zij aan Bo-Ex denken. Tijdens de visitatie heeft Bo-Ex zich kwetsbaar opgesteld door ook huurders met slechte ervaringen te betrekken. De beoordeling besloeg de periode 2016 - 2020.


Beoordeling

Presteren naar opgaven en ambities 7,0
Presteren volgens belanghebbenden 6,5
Presteren naar vermogen 8,0
Governance 7,0


Samengevat
Net als andere woningcorporaties in Nederland, stond 2020 bij Bo-Ex in het teken van de coronacrisis. Dit heeft een enorme druk gezet op de dienstverlening. Desalniettemin heeft Bo-Ex met de volkshuisvestelijke prestaties meerwaarde weten te realiseren. In gesprekken met belanghebbenden wordt een divers beeld geschetst van de corporatie. Door gemeente en organisaties waar Bo-Ex mee samenwerkt, wordt Bo-Ex herkend als een toegankelijke, open en transparante corporatie waar communicatie verloopt via strakke en korte lijnen. Ook een groot deel van de huurders ziet een duidelijke ontwikkeling in de communicatie en merkt dat Bo-Ex ten opzichte van het verleden een andere toon aansloeg. Toch valt hier wel nog wat te verbeteren.

Meer informatie
Visitatierapport 2016 - 2020
Samenvatting visitatierapport

Op www.visitaties.nl kunt u terecht voor ons visitatierapport en dat van andere corporaties.